Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Δάσκαλος και επιβράβευση



















 

Έχω αναφερθεί αρκετές φορές στο ρόλο του εκπαιδευτικού τόσο στην μάθηση όσο και στην πορεία κάθε παιδιού. Άλλοτε αυτό είναι καλό και άλλοτε καταστροφικό...! Η συμπεριφορά του δάσκαλου απέναντι στον μαθητή μπορεί να τον σημαδέψει σε όλη του τη σχολική ζωή.


Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί
να επιβραβεύεται η προσπάθεια του
και όχι απαραίτητα το αποτέλεσμα.

Ένα παιδί μπορεί να αγαπήσει ή να μισήσει τα γράμματα εξαιτίας ενός εκπαιδευτικού. Μην νομίζετε ότι υπερβάλλω, το έχω δει να συμβαίνει! Αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και πολύ περισσότερο για το δημοτικό που τα παιδιά είναι μικρά και πιο ευαίσθητα.
Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί να επιβραβεύεται η προσπάθεια του και όχι απαραίτητα το αποτέλεσμα. Έχω δει διορθωμένα τετράδια γεμάτα αρνητικές φράσεις από τον δάσκαλο, ζωγραφισμένες λυπημένες φατσούλες, τετράδια με ένα τσεκ απλά από κάτω και τίποτα θετικό...! Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί...!

Επιβράβευση και πάλι επιβράβευση...! Έχει μεγαλύτερη δύναμη από την τιμωρία ή από τις αρνητικές παρατηρήσεις. Δοκιμάστε το και θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα! Θα περιμένω τα σχόλια σας!
Όταν διορθώνετε τις ασκήσεις των παιδιών, αγαπητοί μας δάσκαλοι και δασκάλες, φροντίστε να ενθαρρύνετε το παιδί για την προσπάθεια του. Ένα μπράβο μαζί με μια υπόδειξη θα έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από οτιδήποτε άλλο! Κολλήστε ένα αυτοκόλλητο, βάλτε κάτι θετικό μέσα στο τετράδιο του παιδιού, ώστε να το βλέπει και να χαίρεται. Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που όμως είναι σημαντικές για τους μαθητές. Κάντε τα παιδιά να ανυπομονούν να πάρουν πίσω τα διορθωμένα τους τετράδια! Είμαι σίγουρη ότι θα βρείτε πολλούς τρόπους αρκεί να το θελήσετε!

Από τη στιγμή που ένα παιδί μπαίνει στη διαδικασία να απαντήσει, να γράψει τις ασκήσεις του, ακόμα κι αν τις κάνει λάθος πρέπει να πάρει επιβράβευση για την προσπάθεια του. Για ποιο λόγο ένα παιδί θα θελήσει να κάνει τις ασκήσεις του αν ξέρει ότι για μία ακόμα φορά θα έχει αρνητικό σχόλιο ή παρατήρηση; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου